Wat is een professional organizer?

Als professional organizer geef je praktisch advies en bied je hulp bij het (re)organiseren en structureren van woon- en werkruimtes, papieren en digitale informatie. Ook kun je met de klant werken aan het efficiënter indelen van de beschikbare tijd. Als professional organizer kun je klanten begeleiden in het maken van keuzes die hen in staat stellen om meer gestructureerd te denken en te werken, om effectiever om te gaan met de ruimtes en middelen en om weer meer overzicht te krijgen.

Ook kun je ondersteuning bieden in al die situaties waarin het evenwicht in het leven is verstoord door bijvoorbeeld scheiding, ziekte, overlijden, verhuizing, gezinsuitbreiding en burn-out om maar eens de meest voorkomende te noemen.
Dat wat ons in bovengenoemde situaties onderscheidt van alle andere ondersteunende diensten is dat we letterlijk de helpende hand bieden. Hierdoor is snel resultaat zichtbaar en de klant voelt zich gesteund. Door samen aan de slag te gaan maak je een begin met het ordenen van de woon-, werkruimte of administratie waar de klant al vaak naar gekeken en over gepraat heeft, maar nog niet veel mee gedaan heeft. De klant kan samen met een organizer aan de slag gaan en krijgt hierdoor snel weer ademruimte en energie. Als professional organizer werk je samen met de klant aan een hogere kwaliteit van werken en leven.